torsdag 24 mars 2011

Dag 22 – Det här upprör mig.

Åh. Saker som upprör mig.. de är alltför många!

Klimatförändringarna.
När jag får höra att torpägaren tänker sätta in nya moderna fönster istället för de vackra gamla som bara behöver lite kärlek, färg och kitt.
Särskrivning.
Offermentalitet.
Myndighetspersoner med kass attityd.

...och en himla många fler saker.
Jag blir upprörd mest hela tiden. Men då har jag lärt mig en himla listig liten bön, ser ni..

Gud
ge mig
sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra
mod att förändra det jag kan
och förstånd att inse skillnaden.

Och sen gör jag det jag kan för att tillexempel rädda torpfönster från att bli utbytta, och försöker acceptera folks särskrivande.
Jag varken måste eller kan fixa allt som är skevt i världen.
Jag ska bara fixa det jag kan. Varken mer eller mindre.

Lev mjukt
/Lotta

1 kommentar: