måndag 14 mars 2011

Dag 13 – Den här veckan.


Bilden: Snödropparna har börjat komma upp, här i Vintervilan. Jääättefina!


Oj, ja den här veckan..
Den här veckan kommer att bli alldeles speciell först och främst för att jag precis hittat mitt Längtanstorp - hela jag är alldeles fylld av lycka och pirr och fjärilar och tacksamhet!

Utöver det, så är det min 41a födelsedag imorgon. Jag har redan fått ett par riktigt fina födelsedagspresenter (förutom Längtanstorpet) - skjuts in till Vårgårda för att handla, tillexempel. Min egen bil är lite krasslig för tillfället, så jag passar på att lifta med grannar och vänner när tillfälle ges. Och alldeles nyss, en Aloe Vera i en fin gammal skruttig lerkruka.
Och lite längre fram ska V ta med mig på äventyr till Hornborgasjön för att titta på fåglar som flirtar. Hon kommer förresten imorgon också, fast på ett mindre äventyr. Vi ska ta med oss jycke och kaffetermos och ha födelsedagsfikat i närmsta skog. <3
Onsdag kommer M hem. M är också en av 'mina' människor. Vän sen sisådär 5 år, och just nu också granne. Så onsdag kväll blir det att ligga och fisa i hans soffa och berätta precis aaaallt om Längtanstorpet minst åtta gånger om.. eller åtminstone tills han blir less att lyssna.
Fredag är pengar-dag, men för första gången på ett bra tag så är inte pengarna slut långt innan. De kommer inte att vara slut alls, faktiskt! 'glad' Och söndag.. åååh.. då ska jag iväg till torpet och titta och njuta och fotografera och dansa ett litet glädjefnatt och kanske improvisera en liten jojk...

Lev mjukt /Lotta, längtanstorpslyckligt lapptroll.

1 kommentar:

  1. Att ha pengar kvar när nästa kommer är UNDERBART!!!!!
    Kram

    SvaraRadera