torsdag 14 april 2011

Stickprojektet!



Här är långkoftan jag ska sticka av det vackra gutegarnet från Rosendalen.

Några ändringar: Dels så ska avskärningen sitta högre upp - jag vill inte ha den nere i midjan, utan hellre lite mer åt empire-hållet. Dvs strax under bysten. Och dels så vill jag göra en V-ringning, istället för den runda som är original. Och så vill jag ha huva. En lång opraktisk 'alv-huva', helt enkelt för att jag tycker att det är vackert.

*

I övrigt är livet just nu ganska snällt. Jag har varit hos tandläkaren i förmiddags, och de tog stygnen och drog mitt drän i snittet som käkkirurgen gjorde. Det var visst ovanligt djupt/mycket skuret. Jag har fått remiss till käkkirurg i Jönköping eftersom det inte går att dra ut den förbålda tanden på vanligt sätt när jag ju inte kan gapa mer än 1,5cm. Smärtorna är helt hanterbara nu, och jag har dragit ner på värktabletterna. Och i mitten på nästa vecka går flyttlasset till Längtanstorpet!

Lev mjukt
/Lotta

1 kommentar:

  1. De ändringarna ska väl int vara några problem för tjattertrivis :)

    SvaraRadera