tisdag 19 april 2011

Fantiserar..



Jag lyckades bli sådär lite lagom uttorkad idag. Sådär så att man blir alldeles skakig och illamående. Sådär så att huden på handryggen inte går tillbaka ordentligt om man nyper lite i den. Sådär så att hjärnan lite tappar skärpan.

Det är gapandet och sväljandet som ställer till det för mig, och gör att jag inte klarar att äta och dricka tillräckligt. Det spänner, det gör ont, det känns trångt - och eftersom jag dessutom behöver se till att göra det hur det än känns, så tillkommer en känsla av att bli tvingad. Sammantaget så blir det en väldigt obehaglig upplevelse, som triggar flashbacks.

Fördelen med en stunds lidande av icke livshotande art, särskilt om det är just EN STUND - som nu, det här bör ju vara över när jag varit hos käkkirurgen om åtta dagar - är att man inser hur bortskämd och välsignad man är när det faktiskt FUNKAR. När jag kan gapa, tugga, svälja, utan problem.. vilken otrolig LYX det faktiskt är!

Och tills jag kan det, hallucinerar jag om ..ja, ungefär om den där bilden: En duktig kock (mina färdigheter i köket är högst.. modesta) som lagar jättegod mat åt mig. Som jag kan ÄTA! Åh! Just nu kan jag inte komma på NÅT vackrare än den fantasin. Inte ens längtanstorpet. Inte ens ...fred på jorden.. bara MAT!
Jag är hungrig, hungrig, hungrig och svag och trött, och jag drömmer om att vara mätt i magen och stark och stabil igen.

Nu ska jag snart sova.
Jag tror jag ska drömma om kycklinggryta.
Med egenuppfödd fågel, och nyupptagna morötter, och.. 'drömmer iväg'

Lev mjukt (och njut av de fungerande självklarheterna)
/Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar