måndag 22 augusti 2011

Skapande är en barnlek.



Nu färdig med mitt virkprojekt. Trots att jag varken kan virka eller brodera.
Och inte förrän nu har jag insett att mitt konstnärliga uttryck är ganska barnsligt. Det finns säkert finare ord för det lite knubbigt skeva och glada, men för mig funkar 'barnsligt' ganska bra. Tydligt ord, lätt att förstå.

Jag kan göra annat också. Men då PRESTERAR jag. Gör som nån annan. När jag skapar, låter händerna göra vad de vill, då blir det just det där barnsliga. Men inte mindre fint för det. Bara väldigt mycket roligare. Tycker jag. Förstås.

Vad det står på mina (v)armband? Deep deep love.

Lev mjukt
(och hitta DITT uttryck, dina mönster och färger, dina drömmar)
/Lotta

1 kommentar:

  1. Jag tycker dina (v)armband är väldigt söta och charmiga. Det är ju faktiskt som du säger, det är skillnad på skapa och prestera. När jag tänker efter så skapar jag ju hellre, än presterar. Kram på dig!

    SvaraRadera