lördag 6 augusti 2011

Händelser vid vatten.







Jag och svartahunden blev bjudna att följa med på en segeltur på Vättern idag. Självklart tackade jag ja. Och vi fick en underbar dag.

Jag tog alldeles för få bilder. Jag glömmer liksom bort det där med att fotografera. Jag skyller det helt och hållet på att jag inte har nån digital systemkamera med fjärrutlösare.

En vän säger att 'segla är att föras fram av Gud'.
Och lite magiskt är det allt att susa fram på det där viset utan att varken paddla frenetiskt eller leva om med en motor.

*

Jag kommer nog aldrig att själv bli någon seglare.
Däremot fick min längtan att bygga min egen kanot att ljudlöst glida fram i, ny fart. Här är kanoten jag fantiserar om:
http://www.thomassondesign.com/katalog/mina-kanadensare/sport-395

*

Jag hoppas det blir fler tillfällen till segling.
Det var en riktigt fin äventyrsdag!
Nu dags för kaffe och kattmys.

Lev mjukt
/Lotta

2 kommentarer:

  1. Att föras fram av Gud......det tycker jag om,vill också prova segla.
    Ser ut som att ni har haft en helt underbar dag.
    Kram // Kicki

    SvaraRadera
  2. Ja.
    Underbar dag.
    Bortskämd och välsignad.
    :D

    /Lotta

    SvaraRadera