torsdag 2 juni 2011

Funderingsplaneringsdag.

Jag funderar mycket på var jag ska placera växthuset, när det blir dags att bygga det. Jag tycker det är svårt att visualisera ordentligt, medan marken är så uppgrävd och spårig och ..byggarbetsplatsig. Jag BORDE kunna lista ut var det ska vara, åtminstone UNGEFÄR, genom att bara helt enkelt se var det är soligt och var det är skuggigt, och var jag är lämpligt nära rinnande vatten. Men det går inte, hur jag än anstränger lillhjärnan. Går och glor på hönshuset, och försöker tänka ut hur man bygger ett bra golv. Men eftersom jag har noll koll, så kommer jag ju ingenstans med de funderingarna heller utan att konsultera nån eller åtminstone bläddra lite i en lämplig bok. Så istället travar jag runt med handjagaren och klipper gräs där det är möjligt. Och planterar om ett par tomatplantor. Cyklar med jycken. Glor på pallkrageodlingarna och undrar om det nånsin kommer att komma upp nåt grönaktigt växande, och om det isåfall är ogräs eller det jag faktiskt sått.
Dricker kaffe. Njuter av syrendoften. Skogspromenerar.
Och hela tiden snurrar planeringsfunderingarna.

Det börjar vara dags för en tur till biblioteket.
För att hjälpa de snurrande fundrorna.

Min vackra lilla värld. :)

Lev mjukt
/Lotta

1 kommentar:

  1. Det låter så mysigt, och Lottaaktigt! Jag tror allt blir bara bra med din odling =) och hoppas du hittar vad du söker på biblioteket! Ta hand om!

    SvaraRadera