torsdag 16 juni 2011

Ännu en vilodag.



..och med lite tunnelseende, och om jag kisar, och aktar mig noga för att titta för mycket åt fel håll, så är det alldeles vackert här hemma på gården. :)

Det ser rätt eländigt ut där jag slagit med lien, men såhär på håll ser det ju rätt okej ut. Så jag tittar lite på håll, och njuter. Förstår inte riktigt hur lien kunde bli så skev under transporten hem att den plötsligt när JAG använder den, slår så ojämt? 'flinar'

Det är för den delen nästan allt jag gör, sånahär dagar. Slår lite. Kör lite av det jag slagit, till komposthögen. Vandrar hunden. Ser till att få i mig näring då och då. Och vilar. Ja, och så gosar jag med Tävakatten! Det är skönt att hon är så helt galet kelen de dagar hon är hemma, när hon nu är hemma så väldigt sällan. Så att man inte råkar få för sig att hon är borta för att hon inte tycker om sin människa.
En och annan kartong eller säck bär jag in från förrådet då och då också.
Snart ska jag ta in mina böcker. Imorgon, kanske? :D

Lev mjukt
(och träna på tunnelseendet?)
/Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar