måndag 11 juli 2011

Ny lust, ny ork, ny glädje.







Tänk vad en igenfylld vallgrav kan göra!
Plötsligt både vill och orkar jag igen, om än lite åt gången.
Sockerärten har fått en klätterställning.
Och jag har slagit mig fram genom djunglen så att man både hittar (och tar sig fram till) rabarbern och komposten. Det ser till och med mer massakerartat ut än det brukar, eftersom det gömmer sig stenar och jordhögar här och där, och vackra slingerväxter binder ihop alltihopet på det mest intrikata vis.Så jag får använda en underligare teknik än vanligt. Men man tar sig i alla fall fram. Snyggt, det får det bli i framtiden.
De växter som bor i krukor har fått flytta till soliga lä-hörnan.
Påbörjade deras flytt igår, och idag fick resten av dem komma på plats också.
Några tomater har jag minsann på en av plantorna!

Och äpplen i äppelträden.
Fint. :)

De där slingerväxterna som så gärna vill växa kring området där rabarbern bor, funderar jag på att fixa en klätterställning till. Men det blir också i framtiden, när det grävts och körts färdigt, och jag lyckats härja runt med lien såpass att jag ser hur gården faktiskt ser ut.
(Det är en grävmaskin och grejar där precis nu, jag hoppas att han inte mejat ner min stackars rabarber. Bäst jag går ut och kollar...)

Lev mjukt (bland kirskål och nässlor)
/Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar