måndag 23 maj 2011

Med lust och fägring stor..




Lyckokatten. Fluffmjukaste kärlekaste katten. Alla borde få ha en.
Jag är glad att hon vill bo här med mig.

Och äääntligen har jag fått ut några småplantor ut i den stora världen. Det var inte helt lätt att hitta en plätt som både kan tänkas vara trivsam för växter, OCH inte kommer att grävas på, köras över med stora maskiner, eller råka ut för nåt annat renoveringsrelaterat. I vänstra hinken, pyttiga små lavendelbebisar. I högra, små rosmarin. Hinkarna såg lite ensamma ut, så jag letade i gömmorna och fann ett vackert gammalt hjul.

Nu ska jag ta med mig kaffe, katt och en bok, och sätta mig på trappan och njuta av mitt lilla paradis en stund. Boken? 'Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann'. Jag har ju SAGT att jag gärna är först med det allra senaste. :p

Lev mjukt (och njut)
/Lotta

2 kommentarer:

  1. Vad härligt fint Du fått det i livet med ett eget Längtanstorp, hund, katt och blommor!

    /G!

    SvaraRadera
  2. Ja. Det är så himla rätt åt mig. :D

    SvaraRadera