lördag 11 december 2010

Dag 01 – Presentera mig själv..

Jag är inte så flitig med bloggandet, så när jag fick en lista av en vän, med 30 dagars bloggteman, så tänkte jag att detta.. kanske är en väg till att komma igång med skrivandet?

Det allra första temat handlar alltså om att presentera MIG.. well, here comes:

Alternativare - längtar ut till torp, ved, snöskottning, höns, fårskallar och självhushållning i den utsträckning jag orkar och kan. Trött på konsumtionshets, artificiellt liv och asfaltsdjungel.
Bohem.
Cyklar gärna, men bromsar i nerförsbackarna. Därför är det trevligt att ha jycken med på cykelturerna - ingen risk att farten blir för hög!
Del i helheten.
Enkel.
FengTjohejj. Bohemisk variant av det där andra som låter nästan likadant. :p
Ge det om du kan. Fin låttext, som jag identifierar mig en smula med. Dock känns det som att jag är mycket snack och lite verkstad just nu.
Hiskeligt oinsatt i det där med kallprat och socialt spel.
Intryckskänslig. Trasigt filter, som gör det svårt att sålla bort saker.
Jag. Jag försöker följa min egen kompass, leva mitt Lottaliv, istället för att vingklippa mig.
Kreativ.
Lapptroll. :)
Miljöpartist.
Närhet.
Olagom.
PTSD. Pensionär pga det och intryckskänsligheten.
Rötter.. är viktiga för mig. Särskilt som jag flyttat iväg från mitt ursprung.
Sinnlig.
Torplängtan.
Ull.
Värme.
Yxa.. jag har en liten fin en, en 40årspresent, som ligger och väntar på att få spänta ved i Längtanstorpets kök.
Återbruk!
Älskad - dock inte alla dagar av mig själv.
Öppen

Yippie.. jag klarade det!

2 kommentarer: