torsdag 12 augusti 2010

Ett nytt liv.

Nej, jag är inte gravid. Det är mitt eget liv som är nytt.

Jag ska flytta från paradistorpet - första flyttlasset körs i helgen.
Jag har inte hittat nästa paradis ännu, så jag flyttar till ett tillfälligt bo medan jag letar.

Konstiga längtor och vill växer fram i mig.
Jag tycker om pelargoner. Helt plötsligt.
Och jag ska ha höns. Läser på om raser, och velar mellan Åsbo och Hedemora - vi får väl se vilken av dem som vinner till slut.
Jag längtar efter egen odling, och fyller mig med kunskap om det med - längtar efter att misslyckas (för det lär jag göra) och lista ut VARFÖR. Med lite tur lyckas jag med nån liten del också.
Har insett att jag inte ska bo i gårdshus, hur bra folk det än är på gården (däremot behövde jag det när jag flyttade ner. Paradistorpet var alldeles precis rätt).
Jag behöver ha det mer privat än så. Jag behöver att det är MITT hem, där jag bor (så gott en hyrd gård nu kan vara 'min'). Det behöver inte vara stort. Det behöver inte vara mil från närmaste granne. Men ja.. privat.
Jag vill också hamna närmare mina vänner. Tillfälliga boendet jag flyttar till är i 'rätt' område, så det gör det mycket enklare att leta, också. Glädje!

Fler längtor, drömmar och vill finns.. men jycken gnyr och gnäller om att få gå ut och busa med mig, så jag ger upp för den här gången.. 'ler'

Lev mjukt

1 kommentar:

  1. Mmmm pelargoner - det är farmor det. Har inte så många sedan jag flyttade hit men det gör inget, de är ju så lätta att utöka....
    Kram

    SvaraRadera